Van desktop naar mobile first benadering.
Een re-design maken van een website die op dat moment al zeer succesvol is. Waar kunnen we de bezoeker verrassen, verbeteringen binnen de user journey toepassen zonder dat we de waarde van SEO verliezen of bezoekers afschrikken die de huidige interface al zo gewend zijn?.
Een website met maandelijks meer dan 710.000 unieke bezoekers en 4.100.000 page views per maand. In samenwerking met verschillende partijen heb ik meegewerkt aan het nieuwe design van de online portal die zich al meerdere jaren website van het jaar in de categorie gezondheid mag noemen.
In 2017 besloot 24Baby zich te richten op een ‘mobile first’ benadering van de website. Dit was nodig omdat het overgrote deel van de bezoekers de website immers al op een mobiel apparaat bezocht. De mobile-first benadering is een content-first benadering. Mobiel heeft (had destijds) de grootste beperkingen qua schermgrootte, bandbreedte en focus van de gebruiker. Hiermee hield ik dan ook rekening bij het gehele ontwerpproces. Het design voor smartphone is daarom gefocust op snelle toegang tot de "key-elementen" zoals Zwangerschapskalender, Uitgerekende datum berekenen en Ovulatie berekenen.